Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

Απεργία και η φιέστα για μισοτελειωμένο προβλήτα

«Νεκρώνει» την Τετάρτη από τις 12 το μεσημέρι το λιμάνι του Πειραιά λόγω της στάσης εργασίας, που πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι ενώ την ίδια ώρα η κυβέρνηση και η κινέζικη εταιρεία Cosco διοργανώνουν μια φιέστα εγκαινίων του ημιτελούς ανατολικού προβλήτα ΙΙΙ, που δεν πρόκειται να ξεκινήσει να λειτουργεί πριν από το 2015.


Έγκυρες πηγές απέδιδαν αυτή τη… βιασύνη για την παρουσίαση έργου στην στήριξη του αιτήματος της κινέζικης εταιρείας για μείωση του τιμήματος ενοικίου της προβλήτας ΙΙ αλλά και στην προσπάθεια της κυβέρνησης να επαναφέρει το success story με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά.

Βέβαια, η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού ενδέχεται να είναι ένα ακόμα «αγκάθι» στις σχέσεις των κυβερνητικών εταίρων καθώς η Cosco και ανώτατοι κυβερνητικοί παράγοντες θα ήθελαν να της παραχωρήσουν το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ.

Ωστόσο, ο ίδιος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και πλέον αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος είχε ταχθεί προ ημερών υπέρ της παραχώρησης δραστηριοτήτων και όχι μετοχών, συμπλέοντας με τις εκφρασμένες θέσεις της διοίκησης του ΟΛΠ ΑΕ.

Η ίδια θέση με το ΠΑΣΟΚ είχε εκφραστεί και από τον άλλοτε κυβερνητικό εταίρο, τη ΔΗΜΑΡ.

Πάντως, στα προγραμματισμένο εγκαίνια αναμένεται να δοθεί μεγάλη επικοινωνιακή προβολή καθώς έρχεται στην Ελλάδα ο πρόεδρος της Cosco κάπτεν Γουέϊ Τζιαφού ενώ ενδέχεται να παραβρίσκεται και ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς.

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι με αποφάσεις της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας, της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ και του Σύνδεσμου Αρχιεργατών – Εποπτών ΟΛΠ πραγματοποιούν στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 7 το απόγευμα σε όλα τα εμπορικά λιμάνια της χώρας, με αίτημα να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημα των Λιμανιών.

Κατά τη διάρκεια της Στάσης θα πραγματοποιηθούν αγωνιστικές παρεμβάσεις σε όλα τα Λιμάνια ενώ στον ΟΛΠ οι εργαζόμενοι θα συγκεντρωθούν στις 12:30 στις Πύλες του ΣΕΜΠΟ.

Σε κοινή ανακοίνωσή τους οι συνδικαλιστικές οργανώσεις αναφέρουν τα εξής:

Η Κυβέρνηση επιχειρεί να υλοποιήσει ένα σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων, στην ουσία ξεπουλήματος της Δημόσιας Περιουσίας.

Με ψεύτικα προπαγανδιστικά τεχνάσματα επιχειρεί να πείσει τη κοινή γνώμη ότι το ξεπούλημα της Δημόσιας Περιουσίας θα φέρει την ανάπτυξη και την αύξηση της απασχόλησης.

Όμως, η αλήθεια είναι διαφορετική και ο ελληνικός λαός το αντιλαμβάνεται.

Γι’ αυτό στα γκάλοπ η πλειοψηφία τάσσεται κατά των ιδιωτικοποιήσεων των βασικών και στρατηγικών επιχειρήσεων της οικονομίας, όπως Λιμάνια, Νερό, Ενέργεια κ.ά.

Μιλάνε, σήμερα, για ιδιωτικοποιήσεις των Λιμανιών, ως αναγκαίες για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

•    Παραγνωρίζουν σκόπιμα ότι διαχρονικά τα Δημόσια Λιμάνια ήταν κερδοφόρα και συνέβαλαν σημαντικά στην Εθνική Οικονομία.

•    Αποσιωπούν σκόπιμα τις τεράστιας αξίας υποδομές και ανωδομές των Δημόσιων Οργανισμών Λιμένων, τις οποίες σήμερα θέλουν να ξεπουλήσουν αντί πινακίου φακής.

•    Σιωπούν εκκωφαντικά για τον κύκλο εργασιών στη Κρουαζιέρα, στο Car Terminal και στις άλλες λιμενικές δραστηριότητες του Δημόσιου ΟΛΠ.

•    Τηρούν σιγή ιχθύος για τις επενδυτικές δυνατότητες των κερδοφόρων Δημόσιων Οργανισμών με ίδια κεφάλαια.

Κακοποίησαν βάναυσα την αλήθεια για την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ, για να δημιουργήσουν στη συνέχεια έναν ψεύτικο μύθο για τη COSCO.

Επιχειρούν να διαφημίσουν τη COSCO (ΣΕΠ) αποκρύπτοντας σκόπιμα, όπως είχαμε καταγγείλει και σε επιστολή μας προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον εργασιακό μεσαίωνα στον Προβλήτα ΙΙ της COSCO (ΣΕΠ).

Έχουμε καταγγείλει επανειλημμένα τον εργασιακό μεσαίωνα που επικρατεί στο Προβλήτα ΙΙ της COSCO. Πριν λίγες μέρες ήλθε η επιβεβαίωση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στην έκθεση «Port Labor in the E.U», που συντάχθηκε για λογαριασμό της ΕΕ (Πανεπιστήμιο Γάνδης), από τα 265 μεγάλα Ευρωπαϊκά Λιμάνια στο μοναδικό που δεν υφίστανται εργασιακά δικαιώματα είναι ο Προβλήτας ΙΙ της COSCO (ΣΕΠ ΑΕ) στον Πειραιά.

Με την ευκαιρία της επίσκεψης του Προέδρου της COSCO captain Wei Jiafu, έχουμε να θέσουμε μερικά ερωτήματα.

?    Είναι η ΣΕΠ ΑΕ θυγατρική εταιρεία εξωχώριας (offshore) εταιρίας με έδρα και ελεγκτές στις Βερμούδες ?

?    Είναι γεγονός ότι η μητρική COSCO ανακοίνωσε το 2012 ζημιές 2 δις δολαρίων ?

?    Είναι γεγονός ότι η μητρική COSCO ανακοίνωσε το 2011 ζημιές ύψους 1,7 δις δολαρίων ?

?    Είναι γεγονός ότι η μετοχή της COSCO κατέβηκε από τον πίνακα διαπραγμάτευσης του Χρηματιστηρίου της Σαγκάης και υπήρξε οργή των μικροκαταθετών ?

?    Τι νόημα έχουν τα εγκαίνια σε έναν ημιτελή προβλήτα που δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν το 2015 ?
Εάν όλα αυτά συμβαίνουν, τότε πουλήθηκε το πιο κερδοφόρο κομμάτι του ΟΛΠ σε εξωχώρια εταιρεία που είναι θυγατρική της COSCO, η οποία είναι ζημιογόνο κρατικό μονοπώλιο, του οποίου τις ζημιές καλύπτει το Κράτος.

Αυτή, λοιπόν, είναι η ΣΕΠ (PCT) που διαχειρίζεται τον Προβλήτα ΙΙ στη χώρα μας, χωρίς Δημόσιο Έλεγχο (αδιαφάνεια), με όρους εργασιακού μεσαίωνα, με φορολογικές ελαφρύνσεις και τώρα ζητάει να μειωθεί το τίμημα του διαγωνισμού. ( Εκκρεμεί καταγγελία στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια ).

Τώρα επιζητούν νέα μείωση του ενοικίου του Προβλήτα ΙΙ και αγορά του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, ώστε να πληρώνουν το ενοίκιο στον εαυτό τους, καθώς και αγορά του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που έχει διαθέσιμα αποθεματικά 100 εκ ευρώ. Τέτοια ξεπουλήματα δεν θα έχουν προηγούμενο !

Αυτή, λοιπόν, είναι η επιτυχής ιδιωτικοποίηση και τώρα η Κυβέρνηση θέλει να την επεκτείνει στο σύνολο του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των άλλων Λιμανιών.

Να αντιληφθεί καλά η δικομματική Κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ του κ. Σταυρίδη ότι τα Λιμάνια είναι βασικοί πυλώνες ανάπτυξης και κοινωνικής προσφοράς. Συνεισφέρουν με την κερδοφορία τους στη Ελληνική Οικονομία και δεν είναι ευκαιριακή υπόθεση μιας κυβερνητικής πλειοψηφίας και ενός περιφερόμενου πολιτευτή στο ΤΑΙΠΕΔ.

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !