ΛΕΓΡΑΙΝΑ 4-6-2019
ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ
ΜΑΝΙΑ
E, όχι ρε φίλε, πώς το βλέπεις το
πράγμα να γεμίσουν ακόμα και η Ανάβυσσος, η Φώκαια, τα Καλύβια, το Κορωπί, η γειτονιά μου με ξενόγλωσσες ταμπέλες, μαρκίζες,
πινακίδες, επιγραφές! Δεν το αντέχω! Τις προάλλες, ο Αντώνης που έχει την
ψαροταβέρνα «Το Λαχταριστό Μπαρμπούνι» πάνω στην ακρογιαλιά, με ρώτησε αν ήταν
καλύτερα να την μετονομάσει σε «Tony’s Happy Fish & Chips», πιστεύοντας ότι με το καινούργιο
design
θα προωθήσει
την επιχείρησή του! Τον κοίταξα περιφρονητικά και τραβήχτηκα αποφεύγοντας να του απαντήσω.
Γυρνώντας σπίτι μου να χαζέψω λίγο τηλεόραση και να ξεσκάσω, τί είδα και τί δεν άκουσα, ο κακός χαμός, τα ίδια και χειρότερα, δεν υπήρχε διαφήμιση που να μην προβάλλει τα προϊόντα της ξενόγλωσσα! Ακόμα και το ψωμάκι πρόσφατα το ντύσανε με βρακάκι αγγλικό ονομάζοντάς το «Slim toast και lower carb» και κουροφέξαλα! Τσαντισμένος έκλεισα την τηλεόραση και ρίχτηκα στις σκέψεις μου! Τι στο καλό νομίζουν πως κερδίζουν οι νεοέλληνες με αυτή τη μανία να προβάλλουν τα πάντα σε μια ξένη γλώσσα, που την καταλαβαίνει το ένα τρίτο δυστυχώς των Ελλήνων και λιγότερο βέβαια το αγοραστικό κοινό. Στο κέντρο της πρωτεύουσας, με τους τουρίστες και με περισσότερους γλωσσομαθείς μπορεί να δημιουργείται πελατεία. Αλλά, ρε αδερφέ μου, στο χωριό μου, ποιόν θα τραβήξει η ξενόγλωσση πινακίδα; Στην ταβέρνα του Μήτσου, που σε ζαλίζει η τσίκνα και σκοτεινιάζει ο ουρανός από το σύννεφό της και το ψημένο παϊδάκι σε μεταμορφώνει σε γύπα να το καταβροχθίσεις, ο γιός θέλει καλά και ντε ν’ αλλάξει την ταμπέλα κι αντί «Η Χασαποταβέρνα του Μήτσου» να γράψει «Jimmy’s Grill House» σκοπεύοντας τον περαστικό τουρίστα, λες κι αυτός δεν έχει μύτη να μυρίσει! Σκοτωμός σου λέω μεταξύ πατέρα και γιού. Άντε και καλά στην ταβέρνα, έχουμε όμως κι άλλο κρούσμα εδώ! Η περιπτερού μας η Βασίλω, θέλει το «ψιλικατζίδικο» να το κάνει πιο «chic», να το μοστράρει σε «Bon Marché»! Γιατί μωρέ, ποιός δεν καταλαβαίνει τον πλούτο που αναβλύζει η «μητέρα των γλωσσών», η Ελληνική, που όταν την μιλάμε στη κάθε λέξη ζωγραφίζουμε την έννοιά της, την θωρούμε κατάματα, την νοιώθουμε, την μυρίζουμε, γιατί είναι «εννοιολογική» και ξεχωρίζει απ’ όλες τις άλλες του κόσμου που είναι «σημειολογικές», συμφωνημένες λέξεις δηλαδή. Το βιβλίο Γκίνες μας ενημερώνει ότι η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες οι 41.615 είναι ελληνικές! Ακόμα, ο Μπιλ Γκέιτς, το αφεντικό της «Microsoft», βεβαιώνει ότι η Ελληνική γλώσσα, με τη μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής, της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών γιατί μόνο σ’ αυτήν δεν υπάρχουν όρια! Και συ ρε «Καραμήτρο» πας να εντυπωσιάσεις με τις νερόβραστες κλεμμένες Αγγλικούρες; Να λοιπόν η ευκαιρία για τον καινούργιο πρωθυπουργό, ρίχνοντας ένα ποσοστό φόρου σε κάθε ξενόγλωσση διαφημιστική ταμπέλα, μαρκίζα, πινακίδα επιγραφή κλπ, ίσως αντικαταστήσει τον υπέρ της υγείας 6%!Λέω εγώ τώρα! Κι έτσι θα καθιερωθεί αυτός θεματοφύλακας της γλώσσας μας, κι εμείς θα γλυτώσουμε κάνα χαράτσι! Αϊ στο διάολο πια! «Oh, sorry»
Γυρνώντας σπίτι μου να χαζέψω λίγο τηλεόραση και να ξεσκάσω, τί είδα και τί δεν άκουσα, ο κακός χαμός, τα ίδια και χειρότερα, δεν υπήρχε διαφήμιση που να μην προβάλλει τα προϊόντα της ξενόγλωσσα! Ακόμα και το ψωμάκι πρόσφατα το ντύσανε με βρακάκι αγγλικό ονομάζοντάς το «Slim toast και lower carb» και κουροφέξαλα! Τσαντισμένος έκλεισα την τηλεόραση και ρίχτηκα στις σκέψεις μου! Τι στο καλό νομίζουν πως κερδίζουν οι νεοέλληνες με αυτή τη μανία να προβάλλουν τα πάντα σε μια ξένη γλώσσα, που την καταλαβαίνει το ένα τρίτο δυστυχώς των Ελλήνων και λιγότερο βέβαια το αγοραστικό κοινό. Στο κέντρο της πρωτεύουσας, με τους τουρίστες και με περισσότερους γλωσσομαθείς μπορεί να δημιουργείται πελατεία. Αλλά, ρε αδερφέ μου, στο χωριό μου, ποιόν θα τραβήξει η ξενόγλωσση πινακίδα; Στην ταβέρνα του Μήτσου, που σε ζαλίζει η τσίκνα και σκοτεινιάζει ο ουρανός από το σύννεφό της και το ψημένο παϊδάκι σε μεταμορφώνει σε γύπα να το καταβροχθίσεις, ο γιός θέλει καλά και ντε ν’ αλλάξει την ταμπέλα κι αντί «Η Χασαποταβέρνα του Μήτσου» να γράψει «Jimmy’s Grill House» σκοπεύοντας τον περαστικό τουρίστα, λες κι αυτός δεν έχει μύτη να μυρίσει! Σκοτωμός σου λέω μεταξύ πατέρα και γιού. Άντε και καλά στην ταβέρνα, έχουμε όμως κι άλλο κρούσμα εδώ! Η περιπτερού μας η Βασίλω, θέλει το «ψιλικατζίδικο» να το κάνει πιο «chic», να το μοστράρει σε «Bon Marché»! Γιατί μωρέ, ποιός δεν καταλαβαίνει τον πλούτο που αναβλύζει η «μητέρα των γλωσσών», η Ελληνική, που όταν την μιλάμε στη κάθε λέξη ζωγραφίζουμε την έννοιά της, την θωρούμε κατάματα, την νοιώθουμε, την μυρίζουμε, γιατί είναι «εννοιολογική» και ξεχωρίζει απ’ όλες τις άλλες του κόσμου που είναι «σημειολογικές», συμφωνημένες λέξεις δηλαδή. Το βιβλίο Γκίνες μας ενημερώνει ότι η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες οι 41.615 είναι ελληνικές! Ακόμα, ο Μπιλ Γκέιτς, το αφεντικό της «Microsoft», βεβαιώνει ότι η Ελληνική γλώσσα, με τη μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής, της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών γιατί μόνο σ’ αυτήν δεν υπάρχουν όρια! Και συ ρε «Καραμήτρο» πας να εντυπωσιάσεις με τις νερόβραστες κλεμμένες Αγγλικούρες; Να λοιπόν η ευκαιρία για τον καινούργιο πρωθυπουργό, ρίχνοντας ένα ποσοστό φόρου σε κάθε ξενόγλωσση διαφημιστική ταμπέλα, μαρκίζα, πινακίδα επιγραφή κλπ, ίσως αντικαταστήσει τον υπέρ της υγείας 6%!Λέω εγώ τώρα! Κι έτσι θα καθιερωθεί αυτός θεματοφύλακας της γλώσσας μας, κι εμείς θα γλυτώσουμε κάνα χαράτσι! Αϊ στο διάολο πια! «Oh, sorry»
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΒΕΛΙΩΤΗΣ
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !