Τρίτη 7 Ιουνίου 2022

B’ Τελωνείο και Γ΄3 : Μήνυση για τα έργα της Cosco

Μήνυση κατά παντός υπευθύνου κατέθεσε χθες στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιά ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, με αφορμή τη συνέχιση των εργασιών της ΟΛΠ Α.Ε.-Cosco σε περιοχές του δήμου.

 Πρόκειται για τα έργα:

  Νέα αποθήκη στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ ( Γ 3 Αποθήκη )

  Πενταώροφο κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων στην προβλήτα Ηρακλέους

  Υπόγεια Οδική Σύνδεση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων με πρώην χώρο ΟΔΔΥ

 Ο Χρ. Βρεττάκος στη μήνυσή του ανάμεσα στα άλλα αναφέρει ότι τα συγκεκριμένα έργα δεν έχουν λάβει αδειοδότηση και παράλληλα αντιτίθενται στις εκδοθείσες αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ (547/2022, 548/2022, 549/2022), ενώ προκαλούν ξεκάθαρη περιβαλλοντική υποβάθμιση στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Μαρτίου 2022, το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) με τρεις αποφάσεις του επί προσφυγών πολιτών και φορέων, έκρινε ότι είναι «μη νόμιμες οι πράξεις έγκρισης» των έργων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς δεν είχε προηγηθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ).

 Με τις αποφάσεις του το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο ακύρωσε πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) με τις οποίες είχαν εγκριθεί, οι υποχρεωτικές επενδύσεις, βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΠ και οι πρόσθετες επενδύσεις. Ειδικότερα η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι οι πράξεις έγκρισης ήταν μη νόμιμες γιατί δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ.107017/28.8.2006, Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά (master plan), που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό λιμένα Ηρακλέους (Κερατσίνι-Δραπετσώνα) και την κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στην προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων.

 Σημειώνεται ότι τα έργα που γίνονταν για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας στο νότιο τμήμα του λιμανιού του Πειραιά, έχουν σταματήσει από τις 17 Μαρτίου, λίγες μέρες μετά την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ. Ωστόσο, η ΟΛΠ Α.Ε.-Cosco με ανακοίνωσή της μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ, είχε κάνει αναφορά μόνο στο έργο επέκτασης του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας, θέλοντας προφανώς να δείξει ότι οι δικαστικές αποφάσεις επηρεάζουν μόνο αυτό. Νομικοί κύκλοι όμως από την πρώτη στιγμή υποστήριζαν ότι οι αποφάσεις του δικαστηρίου, αφορούν όλα τα έργα του master plan του ΟΛΠ.

Πηγή : efsyn.gr



0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !