Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

Taric 2012





Για   να   κατεβάσετε  το  δασμολόγιο  του
2012 σε μορφή PDF στον υπολογιστή σας

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

Ψηφιακή ταυτότητα» σε εκτελωνιστές.

Τη χορήγηση «ψηφιακής ταυτότητας» στους λογιστές και εκτελωνιστές, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να διενεργούν online συναλλαγές με τις εφορίες και τα τελωνεία, μελετά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.

Το συγκεκριμένο μέτρο εντάσσεται στο γενικότερο σχέδιο της «ηλεκτρονικής» εφορίας, που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο και το οποίο στοχεύει στην ηλεκτρονική υποβολή του συνόλου των δηλώσεων από όλους τους υπόχρεους, στον απεγκλωβισμό των ΔΟΥ από το φόρτο εργασίας της επεξεργασίας των δηλώσεων, αλλά ταυτόχρονα και στη διευκόλυνση των φορολογουμένων.
Ειδικότερα, με βάση την πρόταση που έχει κατατεθεί στο υπουργείο και μελετούν ανώτατοι υπηρεσιακοί παράγοντες, οι λογιστές εύκολα και χωρίς να ταλαιπωρούνται στις «ουρές» των εφοριών θα μπορούν από το γραφείο τους και μέσω του Διαδικτύου να υποβάλλουν φορολογικές δηλώσεις, να πληρώνουν φόρους και να λαμβάνουν πιστοποιητικά για λογαριασμό των φορολογούμενων - πελατών τους.
Για να υλοποιηθεί όμως το εν λόγω σχέδιο, θα πρέπει κάθε λογιστής και εκτελωνιστής να αποκτήσει μια «ψηφιακή ταυτότητα» με «ψηφιακή υπογραφή», μέσω της οποίας θα αναγνωρίζεται από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων ως εξουσιοδοτημένος επαγγελματίας, που θα μπορεί να υποβάλει ηλεκτρονικά φορολογικές δηλώσεις ή να διεκπεραιώνει μέσω Διαδικτύου συναλλαγές με τις φορολογικές αρχές για λογαριασμό των πελατών του.
Απαραίτητη, εξάλλου, προϋπόθεση για τη διενέργεια κάθε ηλεκτρονικής διαδικασίας ή συναλλαγής με το δίκτυο TAXISNET θα είναι η εξασφάλιση εξουσιοδότησης από το φορολογούμενο πελάτη, ώστε να μην υπάρχει καμία δυνατότητα πραγματοποίησης οποιασδήποτε ηλεκτρονικής διαδικασίας ή συναλλαγής στο όνομα του φορολογουμένου χωρίς αυτός να το γνωρίζει.
Στο πλαίσιο των ανωτέρω αλλαγών, το οικονομικό επιτελείο στήνει ηλεκτρονικό «μπλόκο» και στα πλαστά και εικονικά φορολογικά στοιχεία, προκειμένου να περιορίσει απώλειες που προσεγγίζουν το 1 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, το οικονομικό επιτελείο έχει ήδη ζητήσει όπως, με τη συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, επιταχυνθούν οι διαδικασίες που θα επιτρέπουν αυτόματα και άμεσα κατά τη διενέργεια των συναλλαγών, σε πρώτη φάση, μεταξύ των εταιρειών να εντοπίζονται σε κλάσματα δευτερολέπτου τα πλαστά τιμολόγια και σε ταχύτερο χρόνο τα εικονικά ΑΦΜ.
Το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου, όπως τόνισε κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου, αποτελεί ουσιαστικά «αντιγραφή» των μηχανημάτων POS που χρησιμοποιούν οι τράπεζες κατά τις συναλλαγές που πραγματοποιούν οι πολίτες με πιστωτικές κάρτες στα καταστήματα για τις αγορές αγαθών.
Όπως ακριβώς, συνέχισε ο ίδιος παράγοντας, τα POS «διαβάζουν» τις κάρτες και καταχωρούν τη συναλλαγή, το ίδιο θα γίνεται και, σε πρώτο στάδιο, στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μεταξύ των επιχειρήσεων, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα εφαρμοστεί και στις καθημερινές συναλλαγές.
Συγκεκριμένα, το νέο σύστημα που επεξεργάζονται στο υπουργείο προβλέπει ότι τα κομπιούτερ των επιχειρήσεων, μέσω ειδικής εφαρμογής που θα τους δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στα αρχεία της ΓΓΠΣ, θα μπορούν άμεσα να εντοπίζουν, κατά τη διάρκεια μιας συναλλαγής, εάν το τιμολόγιο που παραλαμβάνουν είναι πλαστό.
Το συγκεκριμένο σύστημα, ωστόσο, δεν θα έχει τη δυνατότητα να δίνει άμεση πληροφόρηση και για τον εάν ο ΑΦΜ του συναλλασσομένου είναι εικονικός, όμως θα έχει την ευχέρεια σε διάστημα δύο μηνών να το εντοπίσει και όχι σε περίπου οκτώ μήνες που απαιτούνται σήμερα για να εξακριβωθεί η γνησιότητα ενός ΑΦΜ.
Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών ευελπιστεί ότι θα δώσει ένα ισχυρό «χτύπημα» στα κυκλώματα που διακινούν πλαστά και εικονικά τιμολόγια, ενώ, από την άλλη πλευρά, θα εξοικονομηθούν σημαντικά έσοδα, αφού, σε ετήσια βάση, οι απώλειες του Δημοσίου από τη διακίνηση των «μαϊμού» - τιμολογίων ανέρχονται περίπου σε 1 δισ. ευρώ.
Ταυτόχρονα όμως, η ηλεκτρονική παρακολούθηση όλων των φορολογικών στοιχείων που διακινούνται στην αγορά, πέρα από τη διασφάλιση της γνησιότητας των συναλλαγών που θα παρέχει, θα δίνει στον ελεγκτικό μηχανισμό τη δυνατότητα όχι μόνο να εντοπίζει όσους διακινούν πλαστά στοιχεία, αλλά κυρίως να παρακολουθεί την πορεία των εισπράξεων από το ΦΠΑ. Ειδικότερα, οι υπηρεσίες του υπουργείου θα έχουν τη δυνατότητα καθημερινά να «παρακολουθούν» τις «κινήσεις» των τιμολογίων, με αποτέλεσμα, σε μια δεδομένη φορολογική περίοδο, να έχουν πλήρη εικόνα των καθημερινών συναλλαγών και της απόδοσης του ΦΠΑ.

Πηγή: H Nαυτεμπορική

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ SINGLE WINDOW

 Στοιχεία Εργου 
 Κωδικός Έργ 365446 
Αρ. Πρωτοκόλλου Υποβολής 5673
Ημ/νία Υποβολής 10/11/2011
Δικαιούχος ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ (ΟΠΕ) Α.Ε.
Φορέας Πρότασης ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Αρχικός Προϋπολογισμός 1.090.000 €
Χρηματοδότηση ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΤΠΑ)
Αντικείμενο : Είναι η δημιουργία μίας πανεθνικής διαδικτυακής πλατφόρμας στη βάση ενός Ενιαίου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΕΟΠΣ) μιας στάσης για την ηλεκτρονική διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών εμπορικών εξαγωγών εισαγωγών, όπως η υποβολή αιτήσεων και δικαιολογητικών, ελέγχου και έκδοσης βεβαιώσεων, πιστοποιητικών, αδειών, εγγράφων συγκαταθέσεων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Η ηλεκτρονική διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών έκδοσης εγγράφων σχετικών με εξαγωγές/εισαγωγές προϊόντων θα υλοποιείται με τους παρακάτω τρόπους: Α) πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία όπου ο χρήστης του συστήματος εισάγοντας τα στοιχεία που χρειάζονται στην αίτηση θα παραλαμβάνει στην ηλεκτρονική του θυρίδα το έγγραφο ή τα έγγραφα που έχει αιτηθεί. Η διαδικασία αυτή θα υλοποιηθεί για αυτούς τους φορείς που διαθέτουν σε λειτουργική κατάσταση ΟΠΣ ή σκοπεύουν να υλοποιήσουν τέτοιο σύστημα στο άμεσο μέλλον. Β) ημι-αυτοματοποιημένη διαδικασία όπου ο χρήστης του συστήματος εισάγοντας τα στοιχεία που χρειάζονται στην αίτηση θα παραλαμβάνει στην ηλεκτρονική του θυρίδα ενημέρωση για την παραλαβή των εγγράφων από την αρμόδια υπηρεσία όταν αυτά είναι έτοιμα. Συνοπτικά οι κυριότερες υπηρεσίες που θα προσφέρει το “Single Window” είναι: • Λειτουργία Υπηρεσίας Μιας Στάσης όπου τα δεδομένα καταχωρούνται μια φορά • Ελαχιστοποίηση απαιτήσεων φυσικής παρουσίας • Ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών που μέχρι τώρα διεκπεραιώνονται χειρόγραφα • Γενικευμένη χρήση προτυποποιημένων δεδομένων και ηλεκτρονικών εντύπων / φορμών • Αυτοματοποιημένη υποβολή, διαβίβαση, λήψη, διεκπεραίωση, ενημέρωση, κλπ • Διασύνδεση με υφιστάμενα συστήματα (ΓΕΜΗ, ICISnet, ΕΛΣΤΑΤ, ΓΓΠΣ, ΟΠΕΚΕΠΕ,ΓΕΜΕ) • Παρακολούθηση αιτήματος / υπόθεσης εξαγωγέα σε όλα τα στάδια και σε πραγματικό χρόνο. • Παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών • Τροφοδότηση Γενικού Μητρώου Εξαγωγών

Ο.Ε.Τ.Ε : Νέο Προεδρείο "δια της επιφοιτήσεως"


Συνεδρίασαν  σήμερα 25 Νοέμβρη 2011 τα εκλεγμένα μέλη από το 32ο
Πανελλαδικό Συνέδριο Εκτελωνιστών προκειμένου να συγκροτηθούν
σε  σώμα και να εκλέξουν Νέο Προεδρείο.
Όπως θα προσέξατε στον πίνακα με τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας,
καταφέρανε στην συντριπτική τους πλειοψηφία και παρ’ ότι δεν υπήρχε
καμιά υποψηφιότητα, για καμιά θέση να υπάρχει
ταύτιση προσώπων, θέσεων και ψήφων .
Αυτό μόνο με επιφοίτηση πνεύματος του Καίσαρα ‘
μπορεί να συμβεί. Όπως σχολίασε παρατηρητής συνάδερφος.