Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Cosco: Υπό προϋποθέσεις "φλερτ" με τον ΟΛΠ Πηγή:www.capital.gr



Της Ρόης Χάικου


Η Cosco είναι θετική στο να διεκδικήσει το 23,1% του ΟΛΠ -και για κάποιους είναι και το αδιαφιλονίκητο φαβορί- και το επιβεβαιώνει.


Απαντώντας σε ερώτηση του Capital.gr στο πλαίσιο του ναυτιλιακού συνεδρίου της ΕΕΔΕ, ο κ. Τάσσος Βαμβακίδης, Αναπληρωτής Εμπορικός Διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ, της θυγατρικής της Cosco στην Ελλάδα η οποία διαχειρίζεται τον προβλήτα ΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά, ανέφερε ότι όταν η ελληνική κυβέρνηση καθορίσει το πλαίσιο διάθεσης του πακέτου, η Cosco μπορεί να μελετήσει την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Αυτή ήταν και η πρόσφατη δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Captain Fu Cheng Qiu, με τους Κινέζους όμως, να τηρούν στάση αναμονής. Και αυτό γιατί μπορεί στο Μεσοπρόθεσμο να προβλέπεται η εκχώρηση του ποσοστού του ΟΛΠ μέχρι το τέλος του έτους, ωστόσο ακόμη δεν έχει υπάρξει κάποια εξέλιξη.





Η ΣΕΠ πάντως, είναι αποφασισμένη να ενισχύσει τις δραστηριότητές της στον Πειραιά και όπως τόνισε ο κ. Βαμβακίδης "δεν πρέπει να αφήσουμε καμία κρίση να επηρεάσει την επένδυση της Cosco στην Ελλάδα". Γι΄ αυτό και προχωρά απερίσπαστα τόσο στον εκσυγχρονισμό των υποδομών της προβλήτας ΙΙ, όσο και τις εργασίες κατασκευής του προβλήτα ΙΙΙ από τον επόμενο μήνα, στο πλαίσιο όσων προβλέπονται από την σύμβαση παραχώρησης. "Η Cosco είναι εδώ και θα τιμήσει το λόγο της και τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει" ήταν το σχετικό σχόλιό του. Ο προβλήτας ΙΙΙ που θα ολοκληρωθεί το 2015 και έχει προϋπολογισμό 110 εκατ. ευρώ θα προσθέσει ακόμη δυναμικότητας εξυπηρέτησης 1,1 εκατ. teus, ανεβάζοντας συνολικά τα εμπορευματικοβώτια στα 3,7 εκατ. teus.


Αναφορικά με το Θριάσιο Πεδίο και την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου που για ακόμη μια φορά "ναυάγησε" ως project, o κ. Βαμβακίδης ανέφερε ότι ο διαγωνισμός κρίθηκε άγονος γιατί η βασική δομή του ήταν για τις κατασκευαστικές εταιρείες. "Δεν υπήρχε ούτε η στοιχειώδης αναφορά σε business plan, ούτε δόθηκαν οι απαντήσεις που έπρεπε...".


Αλλά και για την σιδηροδρομική σύνδεση του Πειραιά, η οποία εκκρεμεί επί μία δεκαετία, ο ίδιος σχολίασε πως "αν ήταν στα χέρια άλλου φορέα και όχι του ΟΣΕ θα είχε τελειώσει προ πολλού". Τόσο ο επικεφαλής του ΟΛΠ, κ. Γιώργος Ανωμερίτης όσο και ο κ. Νίκος Αρβανίτης, ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, η οποία εκπροσωπεί στην Ελλάδα τους διεθνείς πελάτες των εμπορευματικών σταθμών του Πειραιά, δηλαδή τις ναυτιλιακές και τους ναυτικούς πράκτορες, εξέφρασαν την ελπίδα ότι θα γίνει η εντός των επόμενων μηνών.


Οι συμμετέχοντες τόνισαν την ανάγκη για την δημιουργία του κατάλληλου επενδυτικού κλίματος ώστε να ενισχυθεί η σημασία των λιμένων στην εθνική οικονομία, αρχής γενομένης του Πειραιά, από τον οποίο περνάει το 60% των εμπορευματικών ροών της χώρας.


Καθώς δε, ΟΛΠ και ΣΕΠ από το 2015 θα μπορούν από κοινού να διαχειριστούν εμπορευματοκιβώτια άνω των 5,5 εκατ. teus, οι προοπτικές που διανοίγονται είναι τεράστιες και μπορεί ο Πειραιάς να καταστεί πραγματικά η πύλη εισόδου τω φορτίων της Ασίας στην Ευρώπη.


Ο κ. Αρβανίτης μάλιστα, σημείωσε ότι απαιτούνται γρήγοροι ρυθμοί ανάπτυξης χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες, χωρίς αναχώματα του παρελθόντος όπως ο εναγκαλισμός του δημοσίου, αλλά και οι συνδικαλιστικές παρεμβάσεις που κράτησαν το λιμάνι κλειστό σχεδόν δύο χρόνια, καθώς όπως τόνισε, οι επενδυτές αναζητούν πάντα το κατάλληλα ευέλικτο και σίγουρο περιβάλλον.


Πηγή:www.capital.gr

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !