Την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος των ιδιοκτητών φορτηγών από 1ης Ιανουαρίου του 2012 προβλέπει τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός μεταφορών Μάκης Βορίδης. Οι αυτοκινητιστές, από την πλευρά τους, αντιδρώντας στη ρύθμιση αυτή δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Ενάμιση χρόνο νωρίτερα , από 1/1/2012 αντί για 1/06/2013 , θα ισχύσει τελικά η πλήρης απελευθέρωση φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης. Βάσει του ισχύοντος νόμου, που ψηφίστηκε από τη Βουλή τον Οκτώβριο του 2010 η μεταβατική περίοδος για την απελευθέρωση φορτηγών και βυτιοφόρων έληγε το καλοκαίρι του 2013.
Η δε ειδική εισφορά για τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας υπολογιζόταν ανάλογα με την κατηγορία και το μικτό βάρος του οχήματος και ξεκινούσε για τα φορτηγά από τις 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, και αυξανόταν για τους επομένους τόνους, ενώ για τα βυτιοφόρα πετρελαιοειδών ξεκινούσε από τις 27.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και αυξάνονταν ανάλογα.
Από τον Ιανουάριο του 2012 για να αποκτήσει κάποιος άδεια φορτηγού ή βυτιοφόρου θα αρκεί ένα παράβολο 1500-2000 ευρώ . Επίσης θα μπορεί κάποιος να μετατρέψει την άδεια από εθνική σε διεθνή, δε θα ισχύει δηλαδή η έδρα, ενώ θα μπορεί να γίνει και μετατροπή της άδειας από φορτηγό σε βυτιοφόρο εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις.
ΠΗΓΕΣ: ΝΕΤ ΝΕΤ FM
Αιφνιδιασμένοι από την κατάθεση της τροπολογίας δηλώνουν οι μεταφορείς. «Άλλα είχαμε συμφωνήσει με τον υπουργό και άλλα έκανε. Συζητούσαμε να βρούμε μια λύση μετά τις γιορτές και εκείνος μας αιφνιδίασε» λέει ο πρόεδρος των ιδιοκτητών βυτιοφόρων Δ.Χ. Γιώργος Τσάμος.
Μάλιστα, προειδοποιούν με δυναμικές κινητοποιήσεις, καθώς δηλώνουν πολίτες δεύτερης κατηγορίας, σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους ιδιοκτήτες ταξί. «Και εμείς ψηφίζουμε, αλλά δεν έχουμε πει ότι θα πάμε με την πλευρά Καρατζαφέρη και γι’ αυτό μας χτυπάνε», λένε οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων.
Σύμφωνα με τα Νέα, με δεδομένη την επίσπευση της μεταβατικής περιόδου, καταργείται και η διάταξη που προέβλεπε τη σταδιακή απομείωση της αξίας των αδειών έως 30 Ιουνίου. Ωστόσο δεν αποσαφηνίζεται το ποσό το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν οι μεταφορικές εταιρείες προκειμένου να λάβουν νέα άδεια ΦΔΧ ή βυτιοφόρου Δ.Χ.
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !