Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Λιμάνι Πειραιά : Όταν μιλάνε οι αριθμοί.

Με αφορμή τα δημοσιεύματα για μεγαλύτερες παραχωρήσεις των ελληνικών λιμανιών σε ξένες πολυεθνικές,  υπερασπιζόμενοι την ανάγκη για μείωση του κόστους στη διακίνηση του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου ως εμπλεκόμενοι  Εκτελωνιστές στον χώρο , παραθέτουμε  ενδεικτικά κόστη  των υπηρεσιών . Οι Αριθμοί δείχνουν  τα μακρόχρονα οφέλη  της  κυβερνητικής πολιτικής απο την παραχώρηση των υποδομών.

Με δυο ημέρες παραμονής  για 1 Container  το κόστος από  39,56 Ευρώ  στο αρχικό τιμολόγιο  της  ΣΕΠ (Cosco )  σήμερα έχει διαμορφωθεί στα 74,23 Ευρώ δηλαδή η αύξηση κόστους  της υπηρεσίας  επιβαρύνει το εισαγωγικό εμπόριο κατά  87,65 % 
Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι στα πλαίσια  της μετατροπής από   μονοπώλια σε ολιγοπώλια στα λιμάνια  την ίδια τιμολογιακή πολιτική ακολουθεί και ο ΟΛΠ
Παραθέτουμε αρθρο απο ΕΘΝΟΣ.gr
 ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ 

Ολική παραχώρηση του λιμανιού ζητά η Coscο


Τον απόλυτο έλεγχο του Πειραιά επιθυμούν να αποκτήσουν οι Κινέζοι και η κυβέρνηση έχει επιλέξει το μοντέλο της ολικής παραχώρησης του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, είτε με μακροχρόνια παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων είτε με πώληση μετοχών.
Σύμφωνα με πληροφορίες πάντως, στην κινεζική εταιρεία θεωρούν ότι η ολική παραχώρηση με την πώληση μετοχών αποτελεί την ενδεδειγμένη μέθοδο για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους στον Πειραιά και γι' αυτό επιθυμούν διακαώς να αποκτήσουν τον μετοχικό έλεγχο.
Οι μέχρι στιγμής μάλιστα πληροφορίες κάνουν λόγο για προσφορά που κινείται στα επίπεδα του 1 δισ. ευρώ για την εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.
Οι Κινέζοι κατέστησαν σαφές στον κ. Αντώνη Σαμαρά στη διάρκεια του πρωθυπουργικού ταξιδιού στην Κίνα ότι στόχος τους είναι να συνεχίζουν τις επενδύσεις στην Ελλάδα, μέχρις ότου ο Πειραιάς καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης.
Μόλις προ ημερών κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά φορτηγό πλοίο από τη Σανγκάη μεταφέροντας πέντε νέες γερανογέφυρες προκειμένου η θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ, να θέσει σε πλήρη λειτουργία τον προβλήτα ΙΙΙ, ταχύτερα απ' ό,τι προβλέπεται στις συμβατικές της υποχρεώσεις με το ελληνικό Δημόσιο.
Ο στόχος
Με την εγκατάστασή τους στο λιμάνι η κινεζική εταιρεία θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία έως και 360 μέτρα και να ξεφορτώνουν περί τα 4.000 κοντέινερ μέσα σε 24 ώρες. Μάλιστα, εκτιμάται ότι με τη λειτουργία των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ οι Κινέζοι θα μπορούν να διαχειριστούν περίπου 4,3 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έως το τέλος του 2013.
Στο στόχαστρο της Κίνας όμως έχει μπει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι στιγμής ενδιαφέρονται περισσότεροι από έξι διεθνείς παίκτες, στους οποίους περιλαμβάνονται και οι κινεζικές εταιρείες Hutchinson, China Merchant και Shanghai International Port. Οπως και στην περίπτωση της Cosco, οι κινεζικοί όμιλοι που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προτιμούν τις ολικές παραχωρήσεις, πιέζοντας μάλιστα να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν οι διαδικασίες και να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Κώστας Νάνος

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !