Εντός του πρώτου τριμήνου του 2014 αναμένεται να ξεκινήσουν τα
εμπορευματικά σιδηροδρομικά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη Θεσσαλονίκη
και το λιμάνι της προς τα Σκόπια και τη Σόφια, όπως αποφασίστηκε τη
Δευτέρα, στη διάρκεια σύσκεψης, με τη συμμετοχή των προέδρων και
διευθυνόντων συμβούλων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου και του
Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), Στέλιου Αγγελούδη.
Στη σύσκεψη, που συγκάλεσε η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, μετείχαν ακόμη εκπρόσωποι του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, της Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδος, των συλλόγων Ναυτικών Πρακτόρων, Εκτελωνιστών και Μεταφορέων Θεσσαλονίκης και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος.
Στη διάρκειά της, ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαβεβαίωσε ότι όλες οι προαπαιτούμενες ενέργειες για την καθιέρωση των δύο δρομολογίων (ημέρες, ώρες, τιμολογιακή πολιτική κ.λπ.) θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του Ιανουαρίου, ώστε μέχρι το Μάρτιο και τα δύο να έχουν ξεκινήσει.
Από την πλευρά του, ο κ. Αγγελούδης δήλωσε: «Η υλοποίηση αυτής της συνεργασίας αποσκοπεί στην ενίσχυση του ρόλου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως κόμβου συνδυασμένων μεταφορών προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ειδικά η σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων από και προς τα κρηπιδώματα της ΟΛΘ ΑΕ συνιστά ικανή και αναγκαία συνθήκη για την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών, ενώ μπορεί να εξελιχθεί σε κίνηση – κλειδί για τη στρατηγική αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό, άλλωστε, η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ άσκησε όλη την πίεση και την επιρροή της για τη διευθέτηση ενός θέματος, που –όπως φάνηκε από τη σύσκεψη- ''καίει'' το σύνολο του εμπορικού κόσμου και των παραγόντων του κλάδου των μεταφορών».
Έπιασε Θεσσαλονίκη το πρώτο εμπορικό τρένοΣτο μεταξύ, στις 9 το βράδυ της Δευτέρας, 2 Δεκεμβρίου, αναχώρησε από την Αθήνα η πρώτη εμπορική αμαξοστοιχία, που θα είχε ως στόχο τη μεταφορά εμπορευμάτων μεγάλων επιχειρήσεων από τη νότια προς τη Βόρεια Ελλάδα (δια μέσου των εμπορευματικών σταθμών του ΟΣΕ σε Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και των λιμένων Ικονίου και Θεσσαλονίκης) και την παράδοσή τους "πόρτα-πόρτα".
Το πρώτο αυτό δρομολόγιο, που έφτασε στη Θεσσαλονίκη στις 6 τα ξημερώματα της Τρίτης, είχε δοκιμαστικό χαρακτήρα και μετέφερε φορτία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τα οποία έχουν υπογραφεί συμβάσεις με ήδη υφιστάμενους πελάτες.
Ακολούθως και αφού δοκιμαστεί με αυτόν τον τρόπο και στην πράξη η αποτελεσματική λειτουργία του, από την ερχόμενη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου το δρομολόγιο θα μεταφέρει -σε προνομιακές τιμές- τα εμπορεύματα και των πρώτων δύο-τριών από τους νέους πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τον αριθμό τους να αυξάνεται.
Όπως δήλωσε αναφορικά με την εμπορευματική σύνδεση, ο κ. Ζηλιασκόπουλος: «Είμαι αισιόδοξος για την απήχηση που θα έχει η τακτική εμπορευματική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός της μεγάλης μείωσης στα logistics από το 2008 ως σήμερα. Υπάρχει μια μείωση στη διακίνηση φορτίων της τάξης του 40%, αλλά παρά ταύτα, καθημερινά στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη κινούνται 600 φορτηγά. Εμείς στοχεύουμε στο να πάρουμε το 10% αυτής της κίνησης, δηλαδή το αντίστοιχο των φορτίων 60 φορτηγών, κάτι που εκτιμούμε απόλυτα εφικτό».
Μεγάλο το ενδιαφέρον για την τακτική εμπορευματική σύνδεσηΤο ενδιαφέρον για τη χρήση της συγκεκριμένης γραμμής είναι ήδη μεγάλο, με ολοένα περισσότερες επιχειρήσεις να καταθέτουν σχετικά αιτήματα, χάρη μεταξύ άλλων στις δελεαστικές τιμές που προσφέρονται, οι οποίες είναι κατά 50% χαμηλότερες σε σχέση με το κόστος μεταφοράς με φορτηγό για τη διακίνηση από τερματικό σε τερματικό σταθμό. Εάν το κόστος συγκριθεί σε όρους παράδοσης "πόρτα-πόρτα", τότε είναι και πάλι χαμηλότερο, κατά 35%-40%, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Οι εμπορευματικές μεταφορές αποφέρουν σημαντικά έσοδα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναπληρώνοντας τις απώλειες από τα επιβατικά δρομολόγια. Έτσι, χάρη και στη συμφωνία με τον ΣΕΒ, ο τζίρος από τη μεταφορά εμπορευμάτων εκτιμάται ότι θα έχει φτάσει μέχρι το τέλος του 2014 στα 30 εκατ. ευρώ, έναντι περίπου 20-23 εκατ. ευρώ σήμερα, όπως είχε δηλώσει ο κ. Ζηλιασκόπουλος, σε πρόσφατη επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη.
Κίνητρα προσφέρονται πάντως και στις επιβατικές μεταφορές, αφού κάνοντας την εγγραφή τους στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι τακτικοί επιβάτες μπορούν να επωφεληθούν από μια σειρά ειδικών προνομίων. Ήδη έχουν γίνει σχεδόν 10.000 εγγραφές επιβατών στην ιστοσελίδα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Στη σύσκεψη, που συγκάλεσε η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, μετείχαν ακόμη εκπρόσωποι του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, της Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδος, των συλλόγων Ναυτικών Πρακτόρων, Εκτελωνιστών και Μεταφορέων Θεσσαλονίκης και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος.
Στη διάρκειά της, ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαβεβαίωσε ότι όλες οι προαπαιτούμενες ενέργειες για την καθιέρωση των δύο δρομολογίων (ημέρες, ώρες, τιμολογιακή πολιτική κ.λπ.) θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του Ιανουαρίου, ώστε μέχρι το Μάρτιο και τα δύο να έχουν ξεκινήσει.
Από την πλευρά του, ο κ. Αγγελούδης δήλωσε: «Η υλοποίηση αυτής της συνεργασίας αποσκοπεί στην ενίσχυση του ρόλου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως κόμβου συνδυασμένων μεταφορών προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ειδικά η σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων από και προς τα κρηπιδώματα της ΟΛΘ ΑΕ συνιστά ικανή και αναγκαία συνθήκη για την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών, ενώ μπορεί να εξελιχθεί σε κίνηση – κλειδί για τη στρατηγική αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό, άλλωστε, η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ άσκησε όλη την πίεση και την επιρροή της για τη διευθέτηση ενός θέματος, που –όπως φάνηκε από τη σύσκεψη- ''καίει'' το σύνολο του εμπορικού κόσμου και των παραγόντων του κλάδου των μεταφορών».
Έπιασε Θεσσαλονίκη το πρώτο εμπορικό τρένοΣτο μεταξύ, στις 9 το βράδυ της Δευτέρας, 2 Δεκεμβρίου, αναχώρησε από την Αθήνα η πρώτη εμπορική αμαξοστοιχία, που θα είχε ως στόχο τη μεταφορά εμπορευμάτων μεγάλων επιχειρήσεων από τη νότια προς τη Βόρεια Ελλάδα (δια μέσου των εμπορευματικών σταθμών του ΟΣΕ σε Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και των λιμένων Ικονίου και Θεσσαλονίκης) και την παράδοσή τους "πόρτα-πόρτα".
Το πρώτο αυτό δρομολόγιο, που έφτασε στη Θεσσαλονίκη στις 6 τα ξημερώματα της Τρίτης, είχε δοκιμαστικό χαρακτήρα και μετέφερε φορτία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τα οποία έχουν υπογραφεί συμβάσεις με ήδη υφιστάμενους πελάτες.
Ακολούθως και αφού δοκιμαστεί με αυτόν τον τρόπο και στην πράξη η αποτελεσματική λειτουργία του, από την ερχόμενη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου το δρομολόγιο θα μεταφέρει -σε προνομιακές τιμές- τα εμπορεύματα και των πρώτων δύο-τριών από τους νέους πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τον αριθμό τους να αυξάνεται.
Όπως δήλωσε αναφορικά με την εμπορευματική σύνδεση, ο κ. Ζηλιασκόπουλος: «Είμαι αισιόδοξος για την απήχηση που θα έχει η τακτική εμπορευματική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός της μεγάλης μείωσης στα logistics από το 2008 ως σήμερα. Υπάρχει μια μείωση στη διακίνηση φορτίων της τάξης του 40%, αλλά παρά ταύτα, καθημερινά στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη κινούνται 600 φορτηγά. Εμείς στοχεύουμε στο να πάρουμε το 10% αυτής της κίνησης, δηλαδή το αντίστοιχο των φορτίων 60 φορτηγών, κάτι που εκτιμούμε απόλυτα εφικτό».
Μεγάλο το ενδιαφέρον για την τακτική εμπορευματική σύνδεσηΤο ενδιαφέρον για τη χρήση της συγκεκριμένης γραμμής είναι ήδη μεγάλο, με ολοένα περισσότερες επιχειρήσεις να καταθέτουν σχετικά αιτήματα, χάρη μεταξύ άλλων στις δελεαστικές τιμές που προσφέρονται, οι οποίες είναι κατά 50% χαμηλότερες σε σχέση με το κόστος μεταφοράς με φορτηγό για τη διακίνηση από τερματικό σε τερματικό σταθμό. Εάν το κόστος συγκριθεί σε όρους παράδοσης "πόρτα-πόρτα", τότε είναι και πάλι χαμηλότερο, κατά 35%-40%, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Οι εμπορευματικές μεταφορές αποφέρουν σημαντικά έσοδα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναπληρώνοντας τις απώλειες από τα επιβατικά δρομολόγια. Έτσι, χάρη και στη συμφωνία με τον ΣΕΒ, ο τζίρος από τη μεταφορά εμπορευμάτων εκτιμάται ότι θα έχει φτάσει μέχρι το τέλος του 2014 στα 30 εκατ. ευρώ, έναντι περίπου 20-23 εκατ. ευρώ σήμερα, όπως είχε δηλώσει ο κ. Ζηλιασκόπουλος, σε πρόσφατη επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη.
Κίνητρα προσφέρονται πάντως και στις επιβατικές μεταφορές, αφού κάνοντας την εγγραφή τους στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι τακτικοί επιβάτες μπορούν να επωφεληθούν από μια σειρά ειδικών προνομίων. Ήδη έχουν γίνει σχεδόν 10.000 εγγραφές επιβατών στην ιστοσελίδα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
ΠΗΓΗ : supply-chain.gr
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !