Οι δυνατότητες της
Ελεύθερης Ζώνης για Εφοδιασμούς Πλοίων και Τελωνειακά Θέματα», αποτέλεσε το
κύριο θέμα της ενημερωτικής εκδήλωσης, που διοργάνωσε, το Εμπορικό &
Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, με βασικούς ομιλητές τον Πρόεδρο του
Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδη και τον Εμπορικό Διευθυντή της Σ.Ε.Π. Α.Ε., κ. Τ.
Βαμβακίδη, ενώ χαιρετισμό απηύθυνε και η Γενική Διευθύντρια Τελωνείων &
Ε.Φ.Κ., κα Ε. Γιαλούρη.
Η κα Ε. Γιαλούρη τόνισε ότι: «είμαστε υπέρ του υγιούς εμπορίου και της ανάπτυξής του, καθώς επίσης και των εξαγωγών. Θα στηρίξουμε τους οικονομικούς φορείς, διασφαλίζοντας παράλληλα και τα συμφέροντα του δημοσίου. Όσον αφορά στην ΠΟΛ 1026, κατανοώ γιατί σας δημιούργησε αναστάτωση, αλλά είμαστε σήμερα εδώ με τους συνεργάτες μου, τον κ. Δ. Ζορμπάνο και την κα. Χ. Νασιοπούλου, για να αποσαφηνίσουμε όλα τα θέματα».
O Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, επισήμανε τη συμβολή της Ελεύθερης Ζώνης στην ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου της Χώρας μας, ενώ τόνισε την ιδιαίτερη σημασία που αποκτά για τα ελληνικά λιμάνια ο νέος Κανονισμός για την οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών και τη χρηματοδοτική διαφάνεια των ευρωπαϊκών λιμένων, που εγκρίθηκε, στις 14 Δεκεμβρίου 2016, από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Επίσης, ανακοίνωσε ότι, θα ικανοποιηθεί το αίτημα του Ε.Β.Ε.Π., ώστε η ευνοϊκή ρύθμιση απαλλαγής από το Φ.Π.Α. που ισχύει στην Ελεύθερη Ζώνη του Πειραιά, την οποία διαχειρίζεται η PCDC A.E., να ισχύσει για όλες τις αποθήκες, που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά σε εφοδιαστικές επιχειρήσεις. Ακόμη, ευχαρίστησε τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κ. Γ. Πιτσιλή, για την ικανοποίηση παρελθόντος αιτήματος του Ε.Β.Ε.Π., σχετικά με τη διάταξη του άρθρου 104, σύμφωνα με την οποίο απλοποιούνται οι διαδικασίες και παρέχεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις ναυπήγησης και επισκευής πλοίων να λειτουργήσουν µε τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν για τα Ελεύθερα Τελωνειακά Συγκροτήματα και εφοδιαστικές αποθήκες υπό το καθεστώς τελωνειακής επιπβλεψης. Είναι πολύ σημαντικό ότι πλέον, απαλλάσσονται του Φ.Π.Α. οι ναυπηγικές εργασίες σε πλοία που δραστηριοποιούνται στην εσωτερική ναυσιπλοΐα.
Η κα Ε. Γιαλούρη τόνισε ότι: «είμαστε υπέρ του υγιούς εμπορίου και της ανάπτυξής του, καθώς επίσης και των εξαγωγών. Θα στηρίξουμε τους οικονομικούς φορείς, διασφαλίζοντας παράλληλα και τα συμφέροντα του δημοσίου. Όσον αφορά στην ΠΟΛ 1026, κατανοώ γιατί σας δημιούργησε αναστάτωση, αλλά είμαστε σήμερα εδώ με τους συνεργάτες μου, τον κ. Δ. Ζορμπάνο και την κα. Χ. Νασιοπούλου, για να αποσαφηνίσουμε όλα τα θέματα».
O Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, επισήμανε τη συμβολή της Ελεύθερης Ζώνης στην ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου της Χώρας μας, ενώ τόνισε την ιδιαίτερη σημασία που αποκτά για τα ελληνικά λιμάνια ο νέος Κανονισμός για την οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών και τη χρηματοδοτική διαφάνεια των ευρωπαϊκών λιμένων, που εγκρίθηκε, στις 14 Δεκεμβρίου 2016, από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Επίσης, ανακοίνωσε ότι, θα ικανοποιηθεί το αίτημα του Ε.Β.Ε.Π., ώστε η ευνοϊκή ρύθμιση απαλλαγής από το Φ.Π.Α. που ισχύει στην Ελεύθερη Ζώνη του Πειραιά, την οποία διαχειρίζεται η PCDC A.E., να ισχύσει για όλες τις αποθήκες, που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά σε εφοδιαστικές επιχειρήσεις. Ακόμη, ευχαρίστησε τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κ. Γ. Πιτσιλή, για την ικανοποίηση παρελθόντος αιτήματος του Ε.Β.Ε.Π., σχετικά με τη διάταξη του άρθρου 104, σύμφωνα με την οποίο απλοποιούνται οι διαδικασίες και παρέχεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις ναυπήγησης και επισκευής πλοίων να λειτουργήσουν µε τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν για τα Ελεύθερα Τελωνειακά Συγκροτήματα και εφοδιαστικές αποθήκες υπό το καθεστώς τελωνειακής επιπβλεψης. Είναι πολύ σημαντικό ότι πλέον, απαλλάσσονται του Φ.Π.Α. οι ναυπηγικές εργασίες σε πλοία που δραστηριοποιούνται στην εσωτερική ναυσιπλοΐα.
Άρθρο 104
Τροποποιήσεις διατάξεων του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
1. Στο άρθρο 39 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν.2960/2001, Α ́ 265) προστίθεται νέα παράγραφος 8 ως εξής: «8. α) Επιχειρήσεις ναυπήγησης και επισκευής πλοίων δύνανται να λειτουργούν ως Ελεύθερα Τελωνειακά Συγκροτήματα με τους όρους και προϋποθέσεις που καθορίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων. β) Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων καθορίζεται η διαδικασία για την τροποποίηση και επέκταση των λειτουργούντων στην Ελλάδα Ελεύθερων Τελωνειακών Συγκροτημάτων, Ελεύθερων Τελωνειακών Χώρων και Χώρων Τελωνειακής Επίβλεψης.»
Τροποποιήσεις διατάξεων του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
1. Στο άρθρο 39 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν.2960/2001, Α ́ 265) προστίθεται νέα παράγραφος 8 ως εξής: «8. α) Επιχειρήσεις ναυπήγησης και επισκευής πλοίων δύνανται να λειτουργούν ως Ελεύθερα Τελωνειακά Συγκροτήματα με τους όρους και προϋποθέσεις που καθορίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων. β) Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων καθορίζεται η διαδικασία για την τροποποίηση και επέκταση των λειτουργούντων στην Ελλάδα Ελεύθερων Τελωνειακών Συγκροτημάτων, Ελεύθερων Τελωνειακών Χώρων και Χώρων Τελωνειακής Επίβλεψης.»
Αναλυτικότερα,
ανέφερε: «τα πλεονεκτήματα των τελωνειακών θεσμών να χρησιμοποιούνται απ΄ όλους
για τη διευκόλυνση του εξωτερικού εμπορίου με την παροχή κινήτρων για
συγκέντρωση και διανομή εμπορευμάτων, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη του
διαμετακομιστικού εμπορίου. Το ζητούμενο είναι, να αποτελέσουν μέσο απορρόφησης
της εγχώριας ανεργίας, καθώς επίσης και το συνεκτικό ιστό με την τοπική
κοινωνία και επιχειρηματικότητα».
Όσον αφορά στο νέο Κανονισμό, το πλαίσιο των νέων κανόνων για τα λιμάνια πρόκειται να αυξήσει την αποδοτικότητα των ευρωπαϊκών λιμανιών, τα οποία απασχολούν 470.000 εργαζομένους, και να τα καταστήσει πιο ελκυστικά για τους επενδυτές. Ο Κανονισμός αυτός θα εφαρμοστεί σε 319 θαλάσσια ευρωπαϊκά λιμάνια, που περιλαμβάνονται στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), εκ των οποίων τα 25 είναι ελληνικά. Οι ρυθμίσεις προβλέπουν τη δυνατότητα παροχής δημόσιας υπηρεσίας καθώς και μία σειρά ευνοϊκών διατάξεων για τα μικρά λιμάνια, προκειμένου να αποφευχθεί η δυσανάλογη διοικητική επιβάρυνση και το πρόσθετο κόστος. Επίσης, ο νέος Κανονισμός παρέχει δίκαιους όρους ανταγωνισμού, συγκεκριμένους κανόνες διαφάνειας και ασφάλειας δικαίου και ένα σταθερό νομικό πλαίσιο πιο ελκυστικό για τους επενδυτές, το οποίο δεν έχει δυσανάλογες και αντιφατικές ερμηνείες.
Από την πλευρά του ο κ. Τ. Βαμβακίδης, αναφέρθηκε στο όραμα της εταιρείας, που είναι να «καταστεί η Ελλάδα/Πειραιάς στρατηγικός κόμβος της εφοδιαστικής αλυσίδας για εισαγωγές/εξαγωγές από/προς τις χώρες ΕΜΕΑ». Επίσης, σημείωσε ότι « ειδικά καθεστώτα σχετιζόμενα με φορολογικά/τελωνειακά οφέλη θα επιτρέψουν την προώθηση της χώρας μας, ως φιλόξενο τόπο για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του διαμετακομιστικού εμπορίου».
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, καίριες παρεμβάσεις έκαναν ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκτελωνιστών Ελλάδος, κ. Γ. Ζωγράφος και ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων – Εξαγωγέων, κ. Ν. Μαυρίκος. Ειδικότερα, ο κ. Γ. Ζωγράφος ανέφερε: «όσοι για δεκαετίες δημιουργήσαμε δουλειές στο λιμάνι, θέλουμε έναν "επαγγελματικό πνεύμονα" και όχι ασφυξία. Μη λησμονάτε εκείνους, που έφτιαξαν το λιμάνι. Όλοι πρέπει να υπάρχουν». Αναφορικά με την ΠΟΛ 1026/2016, ο κ. Ν. Μαυρίκος, υπογράμμισε: «ζητούμε να τροποποιηθεί η ως άνω απόφαση και να περιληφθεί και το καθεστώς της τελωνειακής αποταμίευσης στις δυνατότητες που παρέχονται για απαλλαγή από Φ.Π.Α. των εγχώριων εμπορευμάτων, όταν αυτά εναποθέτονται σε αποθήκες τελωνειακής αποταμίευσης».
Όσον αφορά στο νέο Κανονισμό, το πλαίσιο των νέων κανόνων για τα λιμάνια πρόκειται να αυξήσει την αποδοτικότητα των ευρωπαϊκών λιμανιών, τα οποία απασχολούν 470.000 εργαζομένους, και να τα καταστήσει πιο ελκυστικά για τους επενδυτές. Ο Κανονισμός αυτός θα εφαρμοστεί σε 319 θαλάσσια ευρωπαϊκά λιμάνια, που περιλαμβάνονται στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), εκ των οποίων τα 25 είναι ελληνικά. Οι ρυθμίσεις προβλέπουν τη δυνατότητα παροχής δημόσιας υπηρεσίας καθώς και μία σειρά ευνοϊκών διατάξεων για τα μικρά λιμάνια, προκειμένου να αποφευχθεί η δυσανάλογη διοικητική επιβάρυνση και το πρόσθετο κόστος. Επίσης, ο νέος Κανονισμός παρέχει δίκαιους όρους ανταγωνισμού, συγκεκριμένους κανόνες διαφάνειας και ασφάλειας δικαίου και ένα σταθερό νομικό πλαίσιο πιο ελκυστικό για τους επενδυτές, το οποίο δεν έχει δυσανάλογες και αντιφατικές ερμηνείες.
Από την πλευρά του ο κ. Τ. Βαμβακίδης, αναφέρθηκε στο όραμα της εταιρείας, που είναι να «καταστεί η Ελλάδα/Πειραιάς στρατηγικός κόμβος της εφοδιαστικής αλυσίδας για εισαγωγές/εξαγωγές από/προς τις χώρες ΕΜΕΑ». Επίσης, σημείωσε ότι « ειδικά καθεστώτα σχετιζόμενα με φορολογικά/τελωνειακά οφέλη θα επιτρέψουν την προώθηση της χώρας μας, ως φιλόξενο τόπο για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του διαμετακομιστικού εμπορίου».
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, καίριες παρεμβάσεις έκαναν ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκτελωνιστών Ελλάδος, κ. Γ. Ζωγράφος και ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων – Εξαγωγέων, κ. Ν. Μαυρίκος. Ειδικότερα, ο κ. Γ. Ζωγράφος ανέφερε: «όσοι για δεκαετίες δημιουργήσαμε δουλειές στο λιμάνι, θέλουμε έναν "επαγγελματικό πνεύμονα" και όχι ασφυξία. Μη λησμονάτε εκείνους, που έφτιαξαν το λιμάνι. Όλοι πρέπει να υπάρχουν». Αναφορικά με την ΠΟΛ 1026/2016, ο κ. Ν. Μαυρίκος, υπογράμμισε: «ζητούμε να τροποποιηθεί η ως άνω απόφαση και να περιληφθεί και το καθεστώς της τελωνειακής αποταμίευσης στις δυνατότητες που παρέχονται για απαλλαγή από Φ.Π.Α. των εγχώριων εμπορευμάτων, όταν αυτά εναποθέτονται σε αποθήκες τελωνειακής αποταμίευσης».
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας !